lørdag 19. september 2015

Mine syplaner for høsten 2015

Som så mange andre syere så har også jeg en endeløs liste over ting jeg vil sy. Dessverre har ikke døgnet nok timer til å få gjennomført alt.
Samtidig er det litt godt at en ikke rekker alt, for hadde det ikke vært litt kjedelig å ikke ha noe en ønsket å sy? For meg så er planleggingen halve moroa, og så blir det heller de aller kjekkeste eller mest nødvendige plaggene som blir prioritert.
Men på listen min over sy prosjekter så er det selvfølgelig noen som er mer realistiske og overkommelige enn andre, og noen har jeg til og med kjøpt stoff til, mens andre igjen er ferdig klippet og venter bare på å sys. 
Dette er noen av de tingene jeg SKAL sy i løpet av høsten;
1. Bh! Dette har jeg hatt lyst til å prøve en stund, og jeg har stoffet ferdig klippet, så det er egentlig bare å begynne å sy. Må bare bli ferdig med barnehage klærne til Emil først....


2. Klær til mannen. Stakkars, han har tålmodig sett på alle klærne jeg har sydd til meg og barna, så nå må han også få noe hjemmesydd. Har til nå kjøpt stoff og mønster både til t skjorte og genser, og en boxer shorts ligger ferdig klippet på sy rommet. Så, snart.....




3. Underbukser til Emil. Han holder på å slutte med bleier, og jeg har lovet han mange kule underbukser med traktorer og gravemaskiner på😉

                                                 

4. Regnjakke til meg selv. Har kjøpt mønster og stoff på Stoff og Stil, så dette er et nært forestående prosjekt.



         

5. Flere ammetopper! Med en baby som syns det er helt greit å spise hver time, kommer jeg ikke utenom å amme på forskjellige steder, som butikker og parker. Da har de hjemmesydde toppene vært geniale, veldig diskré og med enkel tilgang til maten 👍😉




5. Julegaver, ihvertfall til de minste i slekten.


6. Videre kommer alt jeg gjerne vil sy, men som jeg ikke er sikker på om jeg får tid til enda. Vurderer å melde meg påen syalong på Burda style sine nettsider, men er litt i tenke boksen. Var også på det at jeg ville værme på sy alongen på Facebook gruppa Voksne sygale, men kom på det en dag etter påmeldingsfristen var gått ut. Men det kan godt være jeg syr den vesten jeg hadde tenkt uansett, selv om jeg ikke offisielt er med på sy alongen☺️


Og her kommer enda litt bilder av det jeg håper å få sydd i nærmeste fremtid;






Har dere også for få timer i døgnet?😉

1 kommentar:

  1. Så mange spennende prosjekter du har på agendaen! Kjenner meg veldig godt igjen i så mange planer, men ikke nok tid til å gjøre alt...
    Hvilket mønster er brukt på den svarte kjolen med oransje blomster? Utrolig fin form på den...

    SvarSlett