torsdag 29. oktober 2015

Let it rain!

Endelig har jeg fått sydd meg den kule, gule regnjakken jeg har hatt planer om så lenge! Og jeg er superfornøyd. så dere er herved advart, jeg har tatt med mange bilder:)
Jeg har brukt mønster 24023 fra Stoff og Stil, og stoffet har jeg kjøpt på Etsy. 
Det er regntett, men jeg har ikke sydd på sømtape for å få kåpen heeelt tett. Dette var fordi jeg syns ikke det ble så pent på den første kåpen jeg sydde. (Den får eget innlegg senere med litt mer av mine erfaringer med å sy i denne type stoff, samt litt tips og triks jeg lærte meg på veien, så det er bare å følge med på bloggen for de som er interessert i det:)
Som vanlig stiller min søster opp som modell, så jakken er litt stor til henne, men jeg har funnet ut at jeg heller holder meg bak kameraet slik at jeg får de bildene jeg vil. (Spurte mannen om å ta bilder av meg i en kjole en gang, og han tok bilde fra halsen og opp...)
Men nok snakk, her er den nye jakken min:)
( Og den er ikke heeelt ferdig, måtte få tatt bildene før det ble mørkt, så kanten nede er ikke sydd fast, og viser derfor litt på noen bilder for de som er ekstra observante:)













Satser på mye regn fremover;)

1 kommentar: