mandag 7. mars 2016

Vestis

Jeg har prøvd et nytt mønster, nemlig Vestis tunika/kjole. Mønster kjøpes her.


Utenom litt oppstarts problemer med første utgaven ( kontrollfirkant, hvem gidder vel sjekke det?), så var mønsteret veldig greit, og selv om jeg ikke er så stødig i tysk så følger det med detaljerte bilder som gjør det enkelt å følge instruksjonene. 


Jeg printet altså ut mønstert, men glemte å sjekke kontrollfirkanten for å sjekke at jeg hadde printet ut i rett størrelse. Dette resulterte jo i at kjolen ble veeeldig tettsittende på meg... Da jeg testet kontrollfirkanten viste det seg at den var to cm for liten, så det var ikke så rart kjolen ble litt liten til meg..


Da var det jo fint den passet så godt til søsteren min!



Stoffet er fra Stoff og Stil, og jeg håper jeg får tak i mer av det, for jeg vil gjerne ha en slik gul kjole selv. 


Neste kjole er også sydd av stoff fra Stoff og Stil, og denne er laget i rett størrelse, så den passer bedre til meg. 


Jeg ble veldig fornøyd med hvordan den ble seende ut. 




Ha en fortsatt fin kveld:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar