tirsdag 3. mai 2016

Paislymønstret jumpsuit

Jeg har sydd meg jumpsuit i et nydelig stoff fra Michael Miller som jeg har hatt liggende i hyllen min i flere år, og som jeg endelig fikk brukt. 
Jeg er veldig impulsiv når det kommer til sying, og har flere ganger oppdaget at jeg har forandret smak over natten.
Denne jumpsuiten er nr 115 fra Burdastyle magasin 3/2015, og jeg likte den ikke da jeg først så den i bladet. Men så en kveld da jeg hadde lagt meg dukket plutselig tanken på det mønsteret sammen med dette stoffet opp i hodet mitt, og jeg er superfornøyd med resultatet. 



Elsker dette stoffet!

  

Lommer i siden, det liker jeg. Føler meg nesten naken uten lommer. Hehe.


Forandret litt på linningen i forhold til mønsteret. Valgte å sy med elastisk undertråd, altså vaffelsøm, istedet for som oppskriften sa, sy sikksakk over en strikk på baksiden. Mest på grunn av at jeg hadde elastisk sytråd hjemme, men ikke strikk, og ikke gadd å vente med å sy til jeg hadde fått tak i strikk.. Men syns det ble fint med vaffelsøm jeg.

                  

Jumpsuiten var veldig enkel å sy, og jeg ble ferdig på en kveld. Da hadde jeg vel og merke tegnet mønster og klippet stoffet tidligere, men et relativt enkelt prosjekt altså. 

Fikk mannen min til å ta litt bilder av meg med jumpsuiten på, med han la ikke akkurat sjelen sin i fotograferingen, så det ble faktisk bedre med en småflau selfie i speilet...:)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar