tirsdag 21. juli 2015

Genser 22039 fra Stoff og Stil





Som så mange andre syglade mennesker, så har jeg gjennom årene handlet noen meter stoff, både de jeg har klare planer for, og de jeg bare måtte ha fordi de var så fine. 
Jeg har jo fått høre fra venner og bekjente at jeg har endel stoff hjemme, og jeg har vel så smått begynt å innse at det stemmer....
Derfor prøver jeg nå å ikke kjøpe nye stoff uten at jeg har helt klare planer for hva jeg skal bruke de til, og så har jeg bestemt meg for å sy ferdig mange av de plaggene jeg har planlagt lenge, og har stoffet liggende klar til. 
Først ut en helt enkel genser fra Stoff og Stil, sydd av et rutete Scuba stoff, og veeeldig inspirert av jentene bak bloggen ;Sy det selv. En kjempe fin blogg jeg alltid må innom. For å se deres versjon av genseren er linken her; http://sydetselv.blogg.no/1410178567_firkanter.html



Har vel hatt planer om å sy denne i over et år, og da jeg først begynte var det gjort på en halvtime..:) En og en halv meter scuba stoff tar jo også litt plass i hylla, så nå begynner det å minske;)


Genseren er veldig lett å sy, og den eneste endringen jeg har gjort er å sy ribb nederst på ermene, egentlig skal den sys opp med en dobbeltstikning. 


Ha en fin dag:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar