lørdag 23. april 2016

Hettegenser i tre farger

Jeg liker godt å gå gå med hettegensere, og er alltid på utkikk etter nye mønster å teste ut. Derfor ble jeg glad for at det i Alt om Håndarbeide nr. 04/2016 var to forskjellige mønster på nettopp hettegensere. 
Først ut var versjonen med colorblocking, og jeg har alltid likt fargekombinasjonen grått og gult. Heldigvis hadde jeg dette liggende i stoffhyllen min, så etter litt knoting med å tegne mønsteret (var 15 forskjellige deler), så var det bare å gå igang å sy. 
Selve syingen var lett, og genseren var veldig morsom å sy. 
Jeg har sydd den i st 38, men jeg syns egentlig den kunne vært en str mindre, så hvis jeg skal sy den igjen så går jeg ned en str. Må bare psyke meg opp til å tegne mønsteret på ny....


Denne gangen fant jeg ut at jeg skulle klare meg uten søsteren min som mobil, og ved hjelp av sønnen min på tre år, selfiestang og speil så fikk jeg til noen bilder, vel og merke med litt varierende kvalitet... 
Dere tåler noen små flaue selfier, gjør dere ikke?:)






Veldig fornøyd med min nye genser:) 
Følg med, kommer snart nytt blogginnlegg om den andre hettegenseren fra samme blad som jeg har sydd. 
Ha en fortsatt fin dag:)

1 kommentar:

  1. Stilig gensar til deg ! kjekt du deler! Eg trur eg må sjå om eg har dette bladet i hyllene mine :-)

    SvarSlett