tirsdag 19. mai 2015

Kjole fra Burda 4/2015

Som jeg skrev i min lille omtale om Burda Style magasinet fra april 2015, så var det flere ting jeg hadde lyst til å sy, deriblant denne kjolen; Carmen dress 112B.



Aller helst ville jeg hatt det stoffet som er vist i bladet, men det ble så dyrt med frakt fra utlandet at jeg droppet det. Fant i stedet et fint stoff på Stoff og Stil, og jeg ble fornøyd med resultatet. 
Som vanlig stiller min søster opp som modell siden jeg er høygravid:)


Kjolen må brukes med belte, iallefall syns jeg det. Blir fort litt uformelig hvis ikke. Jeg har sydd kjolen i str 40, men min søster kunne nok hatt 38. Men jeg håper jo den skal passe på meg etter fødselen da:)




Detaljene med åpne ermer gjør kjolen mer spennende.


Kjolen var enkel å sy, men jeg måtte gjøre noen endringer. Feks så stod det oppgitt en lengde jeg skulle klippe strikken i halsen på, og den var aaaalt for vid, så jeg klippet den mye kortere, og da passet den.


Og så til det aller kjekkeste; kjolen passet nemlig min gravide kropp også, så jeg brukte den faktisk på 17. mai! Den var jo ikke tenkt på som gravid kjole, så det var en positiv overraskelse at den var såpass allsidig. 
Så nå kommer det noen live bilder av tjukka også;)





Nå blir det spennende å prøve kjolen på når ungen er ute, men har tro på at den vil passe, men da med et større belte i livet:) 
Kjolen er også mitt bidrag til en syalong jeg er med på på Facebook:)
Snakkes

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar