lørdag 23. mai 2015

Maxi kjole med palmer

Som medlem av flere sygrupper på Facebook så kan man ikke la vær å bli påvirket av det andre syr, og jeg har hevet meg på både Martha, Shelly og Lady Bee bølgen som har herjet en stund, men noen ganger syns jeg det er gøy å prøve noe helt annet. Jeg sitter av og til og kikker gjennom mønstrene på Sewingpatterns.com, og noen ganger finner jeg et mønster jeg bare må kjøpe. Siden jeg er blitt så glad i maxikjoler falt jeg for dette mønsteret, og jeg syns der er ekstra kjekt når man kan velge mellom flere varianter av samme mønster.



Jeg tenker jo at jeg må ha praktiske ammeklær i sommer, så jeg valgte versjon a.
Det fine palmestoffet kjøpte jeg på Stoff og Stil, men jeg var litt dum og klippet ut mønsteret før jeg hadde kjøpt stoffet, for stoffet var mer stretchy enn jeg trodde, og derfor er jeg redd kjolen kan bli litt i største laget. Jeg har tatt den inn noe, og regner jo med at jeg er mer Dolly Parten mens jeg ammer enn til vanlig, men neste  gang jeg syr den skal jeg sy i en str mindre. Jeg sier neste gang, for jeg vil iallefall prøve ut versjon d også. Kan man egentlig få for mange kjoler??
Igjen, takk til Gøril som stiller opp:)







 
Kjolen var veldig enkel og sy, og jeg syns palmestoffet gjorde seg godt på en fotsid kjole. Gleder meg til å bruke den:)
Ønsker alle en fin lørdag:)

1 kommentar: