fredag 22. mai 2015

Lady Bee dress fra BeeKiddi - min nye dille

Jeg er slik at hvis jeg finner et plagg som jeg liker i en butikk så kjøper jeg ofte flere like, bare i forskjellige farger. Jeg er visst slik når det gjelder sying også, for når jeg har funnet et mønster jeg liker så starter jeg gjerne en stor produksjon av samme plagg. Et eksempel på det er Martha genseren som jeg har vist flere versjoner av tidligere.
Nå har jeg fått meg en ny dille, og de siste to dagene har jeg sydd 3 Lady Bee kjoler fra BeeKiddi. Mønsteret kan kjøpes her.
Som vanlig så blir det første plagget jeg syr fra et mønster et øvelse prosjekt, og jeg gjorde noen feil som jeg lærte av, og unngikk på de neste plaggene. Jeg plundret litt med hvilken søm jeg skulle bruke for å sy ned kontrastkantene ned med, og prøvde først elastisk rettsøm. Den fikk bare plagget til å bølge seg, så jeg rakk det opp igjen og sydde på ny med vanlig rettsøm. På de to neste versjonene kuttet jeg like godt å sy en søm her, og strøk det heller ned med strykejern, og syns egentlig det ble vel så fint.
Stoffet jeg har brukt er organisk stretch jersey fra Stoff og Stil, og ribben er fra samme sted. Jeg tok den med til mor for at hun skulle prøve den og se hvordan størrelsen passet, men hun likte den så godt at hun ville ha den, så jeg tror jeg må få tak i mer stoff og sy en ny til meg selv:)
 
 
 
 
 
Den neste jeg sydde ble jeg kjempefornøyd med. Det mønstrede stoffet var noe jeg plukket meg meg impulsivt fra restebordet på Stoff og Stil. Hadde en vag ide om at det kunne bli fint på en genser, men det ferdige resultatet ble enda bedre enn jeg hadde sett for meg. Det hvite stoffet er jersey courtelle fra Stoff og Stil. Denne skal jeg ha selv.
 
 
 
 
Den siste genseren er også til mor, og her har jeg brukt mønstret jersey kjøpt på Ebay, og sort viskose jersey fra Stoff og Stil. Denne ble jeg også fornøyd med, så jeg må kanskje lage en lignende til meg selv.
 

 
 
 
Det er ikke like lett å se hvordan genseren er på når jeg bare har sømbysten til rådighet, men de er veldig mye finere på en person. Jeg kommer helt sikkert til å sy flere, for det er et veldig morsomt mønster å sy.
God fredag alle sammen:)

1 kommentar:

  1. Så flotte de var! Nå får jeg lyst på dette mønsteret også!!

    SvarSlett